Casus ‘Uitvaartbeurs Flevoland’

UITDAGING

Willen jullie de Uitvaartbeurs Flevoland in de markt zetten en alle communicatie op jullie nemen?

STRATEGIE

Doelgroep? Gewenste standhouders?  Aantal bezoekers? Locatie? Doel van de beurs? Noem maar op… Wij zijn daarmee aan de slag gegaan, een tijdspad gemaakt en bepaald wanneer we wat gaan communiceren, hoe we dat gaan doen en waarom. Rekening houdend met het gestelde reclamebudget.

MIDDELEN

  • logo ontwerpen
  • sociale media inrichten en bijhouden
  • prospectus vormgeven
  • website ontwerpen en ontwikkelen
  • e-mailhandtekeningen maken en instellen
  • digitaal briefpapier (Word-sjabloon) ontwikkelen
  • (kranten)advertenties vormgeven en aanleveren
  • reclameborden vormgeven
  • plattegrond beursvloer maken
  • pennen en tassen uitzoeken en laten bedrukken
  • posters vormgeven
  • fotografie (zowel zelf fotograferen als een fotograaf instrueren over de beelden die wij graag zouden hebben)
  • persberichten schrijven en versturen
  • spandoek voor aan de gevel van De Meerpaal creëren en laten maken
  • media-advies aan Volatus Uitvaartzorg over de verschillende media passend bij het doel en binnen het gestelde budget

RESULTAAT

Met betrekking tot standhouders: standhouders klopten uit zichzelf bij ons aan om mee te doen aan deze beurs, die zo professioneel in de markt werd gezet, dat het wel een succes moest worden. Na de beurs veel complimenten ontvangen over de beursdag zelf en het kwalitatief hoge bezoekersaantal.

Met betrekking tot bezoekers: we hebben bereikt dat het onderwerp ‘uitvaart’ laagdrempelig is geworden. Veel mensen wisten de weg naar de beurs te vinden die eerder twijfelden of het wel iets voor hen was.